Blogger Tricks

24 Mart 2009 Salı

OMU Gençsen Geleceksin Genel Bakış

Bilgisayar ve Teknoloji kulübü olarak büyük bir heyecanla hazırlandığımız ilk etkinliğimiz gerçekleşti. Özellikle benim üzerimde büyük bir etki bırakarak geçti. Tabi birçok arkadaşım içinde etkiliydi. Yaklaşık 300 kişinin katıldığı bir etkilikti.
Etkinlikten çok bize bıraktıklarından bahsedelim;
Bu teknolojik aletler çok nankörler. Bizim sabah saat 9 dan 13:30 a kadar sağlam kurduğumuz sistem, etkinliğin hemen öncesinde ses sisteminde problem çıkardı. Neyse ki halledebildik. Bir sonraki etkinliğimiz için bu sorunu nasıl çözebiliriz, buna dikkat etmeliyiz.
Etkinlik sırasında Sayın Tayfun Akçay’ın bahsettiği, daha önce birçok arkadaşımızın adını duymadığı teknolojileri (Silverlight, Sharepoint, Surface, XNA…) arkadaşlarımız araştırmaya başladı, blogu olmayanlar birer blogger olmaya karar verdi, bazıları kendini oyun programla ile geliştirmeye karar verdi (projesi bile var aklında), ben yazılımda kendi geliştirmeye devam etme kararımı daha da sağlamlaştırdım. 
Öyle ki, bu etkinlik bize çok farklı bir bakış getirdi, özellikle BÖTE için, yapabileceklerimizi (ama yeter ki üzerinde çalışalım) gördük. Arkadaşlarım artık sadece okula gidip gelmek dışında bilişimde kendilerini aslında ne kadar geliştirebileceklerini gördüler. Tayfun Hocam'ın da BÖTE mezunu olarak bize verdiği tavsiyeler bizim için çok değerliydi. 
Bizim açımızdan beklediğimizden de güzel geçen, bize çok şey katan, unutmayacağımız günlerden birisiydi. Aklımdakileri kelimelere ne kadar dökebildim bilmiyorum… Ama bu kulübü kurarkenki ilk heyecanımı tekrar yaşadım diyebilirim…
Bilgisayar ve Teknoloji Kulübü Başkanı olarak; organizasyon yönetimi, etkinlik problemleri, eksikler, (fazlamız yoktu, eksiğimiz vardı) , gibi birçok konuda deneyim kazandım.
Etkinlikten sonra gelen geri dönütler çok güzeldi.
Bilişim adına aynı salonda toplanıp, teknoloji konuşmak, dinlemek çok güzeldi.
Evet, yorulduk ama çok heyecanlıydı, gerçekten o kadar yorulmaya deydi.
Böylelikle Kulübü kurarken aklımızda olanlardan birini, birçok üniversite yapılan teknolojik etkinliklerin ve neden bizde yapılmadığı sorununu çözmiş oldum.
Bir sonraki etkinliği merakla bekliyorum. Umarım en kısa zamanda bir seminer, konferans vb.  daha düzenleyebilirim.
Not: bu yazıyı okuyan arkadaşlarım lütfen yorumlarınızı (öneri,eleştiri) bırakın ki bir sonraki etkinikte, sorunlarımızı çözmüş olarak başlayalım.

4 yorum :

Güzel hoş bir etkinlik oldu. Ama yani o kadar da önümüzü açan pek bişi göremedim açıkcası. Turkcell önce kendi yaptıklarından yapacaklarından bahsetti, daha sonra da Microsoft... Yazılımcı olup kendinizi geliştirebilirsiniz, paraya para demeyebilirsiniz dendi. Zaten bunun bilincinde olduğumuzu düşünüyorum (: Ha kötü demiyorum, hele ki Omü'de etkinlik açısında güzel bir gelişmeydi. Ama şahsen oradan çıkınca içimde yanan farklı bir kıvılcım, süper bir fikir, işte budur diyebileceğin bir şey göremedim (:

Bence biz yönetim olarak etkinlik öncesi ve sonrası gelen konuşmacılar ile çok sohbet etme imkanı bulduk, aklımıza takılan soruları sorabildik, özellikle etkinlik bittikten sonraki yarım saat mezun olduktan sonrası için, ve şu an için yapabileceklerimiz ile ilgili güzel bir konuşma geçti... Belkide bu yüzden bize çok büyük bit getirisi oldu etkinliğin....

Aslinda seminerlerde biz MS olarak, siz genclere teknolojinin gelecegi konusunda vizyon kazandirmaya, esin kaynagi olup icinizde yeni projelerin yeni is fikirlerinin filizlenmesi icin ilham tohumlari serpistirmeye çalistik. Bu teknik bir seminer degildi ama sizlerden gelen tepkilere gore bu tarz ve teknik seminerlerde yapilabilir. Unutulmamali ki bu tarz seminerler cok az oluyor. Sadece kucuk bir ornek vermek istiyorum kendi ogrencilik zamanimdan. Sadece yurtdisindan insanlarin bu tarz vizyon seminerleri verdigi ve yilda sadece 1-2 seminerin oldugu bir ogrencilik gecirdik. O zaman hic duymadigimiz XML ve ASP.NET teknolojilerinden bahsedildi ve bende bu teknolojiler uzerine arastirmalar yapip, ogrenmeye calistim. Su anda geldigim nokta bu teknolojiler sayesinde oldu ve su anda bu teknolojileri herkes biliyor. Ama ben oncesinde bu teknolojileri kullanabilme firsati elde edebildim. Umarim anlatabilmisimdir. Surface, mobile programming, Silverlight, Azure, XNA ve niceleri... Eger bunlar pek fikir vermediyse, gercekten uzuldum ama farkli teknolojileri arastirarak; gelecek icin simdiden kendini hazirlamaya baslayabilirsin.

Hocam söylemek istediğinizi anladım. Kendi adıma benim ilgi alanıma silverlight ve azure giriyor. Teknikteki eksiklerimi kapatıp, bu konular üzerine çalışmaya başlayacağım. (aslında başladım :D ) .

Evet gençsen geleceksin teknik bir seminer değil ama yukarıda da söylediğim gibi bu yeni teknolojilerin isimlerini duymayan arkadaşlar, şimdi bu konuda araştırma yapıyorlar.

Gençsen Geleceksin'e katılan arkadaşlarımdan gelen geri dönütler genel olarak bu yönde...

Yorum Gönder