Blogger Tricks

8 Nisan 2012 Pazar

Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi

Birçoğumuz internet kullanıcısıyız, ama online içerik üretmede yetersiziz. Sürekli tüketiyoruz ama üretmiyoruz. Maslow’a göre henüz bilgi ihtiyacı (bilme, anlama, araştırma) basamağına bir çoğunun çıkamadığını düşünüyorum. İnternette Maslow piramidi ile ilgili Türkçe görsel aradım. İstediğim gibi olanlarına Türkçe içerikte rastlayamadım. Bu tür durumlarda ne yapıyoruz, hemen kendimiz bir tane hazırlayıp paylaşıyoruz.

Maslow Piramidi Türkçe

Maslow Piramidi Basamakları;

  • Kendini Gerçekleştirme İhtiyacı
  • Estetik İhtiyacı (simetri, düzen,güzellik)
  • Bilişsel İhtiyaçlar (bilme, anlama, araştırma)
  • Saygı ihtiyacı (yetki, statü kazanma)
  • Ait olma ve Sevgi İhtiyacı
  • Güvenlik İhtiyacı (Güvende hissetme)
  • Fiziksel İhtiyaçlar

Aslında büyüklerimiz bu piramidi bilmese de olayı çözmüşler. Önce Sağlık, sonra Aş, sonra İş, sonra Eş.

Kendinizi gerçekleştirmeniz dileğiyle,

Bilişimli Günler!

Kaynak: http://www.peakoilblues.org/blog/wp-content/uploads/2011/03/Maslowhierarchyofneeds.jpg 

5 yorum :

Aslında ben kendimi gerçekleştirdim, sonra baktım yalnızım zirvede geri döndüm :P

internetteki en güzel görseli siz hazırlamışsınız. Müsadenizle sunumumda linkinizi vererek kullanacağım. teşekkürler

Kaynak gösterme duyarlılığı gösterdiğiniz ve görseli beğendiğiniz için teşekkürler :) Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Piramitin en altında wifi ve cep telefonunu unutmuşsunuz :)

Piramitin en altında wifi ve cep telefonunu unutmuşsunuz :)

Yorum Gönder