Blogger Tricks

13 Mart 2009 Cuma

Dell Inspiron 6400


2. geleneksel format günü kapsamında bilgisayarıma format atım. Format atmayı sevmem ama C için ayırdığım 30 gb alan kurduğum program için yetmeyince format attım.

Dell inspiron 6400 modellerin bir öaelliği var. Dell Media Direct. Bu özellik sayesinde işletim sistemini açmadan media direct tuşuna basarak bilgisayarımızdaki çoklu ortam dosyalarına (resim, müzik,video...) ulaşabiliyoruz. Laptopa ilk format attığımda bilmediğimden bu özelliği silmiştim. Bu kez meraktan tekrar kurayım dedim. Kurulum aşamaları şöyle:

Bilgisayarı kapatmadan önce Dell Media Direct DVD'sini yerleştirip bilgisayarı yeniden başlattım. Açılışta cd den başlatabilmek için Dell logosu ekrandayken F2'ye basıp gelen seçeneklerden cd/dvd yi seçip enter'a bastım. neden Media Direct cd si ile başlatıyorum? Çünkü medi direct kendisi diski bölümleyecek ve diskin sonunada kendi dosyalarını kuracak. Sonra ekrana 3 seçenek geldi.
1.si; diskin tek bölüme ayrılması
2.si; diski 2 bölüme ayırmak için
3. seçenek ise çıkış

2 yi seçerseniz kaç gb lik alanı C için ayıracağınızı soran ekrana değeri girin entar a bastıktan sonra yaptığınız tüm işlemleri kabul etmek için y (yes) bastıktan sonra vista dvd sini yerleştirmeniz gerekir. Sonra bilgisayar yeniden başlatılır. Yine cd den başlatmak için F2 tuşna bastım. Vistayı kurduktan sonra, tekrar media direct dvd si ile vista üzerinde gerekli kurulumu gerçekleştirdim. Sonra Bilgisayarı kapatarak media direct fonksiyon tuşu ile gerekli yapılandırmaları yapmak için media direct açtım...

Uzun işler bunlar... Ama sonunda oldu ve sıra geldi program yükleme serüvenine....

0 yorum :

Yorum Gönder