Blogger Tricks

18 Ağustos 2009 Salı

Windows 7 insanı nasıl tavlayacağını biliyor!

Windows 7 kullanıcıyı nasıl tavlayacağını biliyor.

Başta tereddüt ettim kurup kurmamak konusunda. Sonra RC sürümünün DVD’si elime geçti. Sanal makine ile kurmayı denedim onu. Vista kabullenemedi Windows 7’yi. Zaten bilgisayarımın donanımı üst seviye değil! (O bir Dell Inspiron 6400)

BBBÖ Koordinasyon toplantısında Windows 7 ile ilgili yapılan sunumda hoş gözüktü gözüme. Kurdum Windows 7’yi sanal makine üzerinde. Vista bunu duyar duymaz anında kıskandı. Kıskandı, çünkü ben ısrarla XP’ye dönmüyor Vista kullanıyorum, yine aynısı olacak dedi. Benim Dell(i) Aero özelliğini desteklemiyordu ama ben Vista kullanıyordum.

Vista; Windows 7 kuracağımı duyduğu gün hasetinden vistanın kurulum DVD’si kırıldı.

Win7’nini ilk küçük çekici kısmı (kurulumun kolay olması dışında) baştaki Windows logosunun efektli gelişi. (Bunu daha önce yapmalılardı; çok hoş olmuş.)


İlk bakışta kazanılan güzel öngörüşler;

  • Saydam pencereler
  • Yapışkan notlar (Çok sevdim onları)
  • Görev çubuğu ve özellikleri
  • Simge durumdaki pencerelerin ön izlemesi
  • Pencereyi sallayınca diğerlerinin simge durumuna geçmesi. (Buna bayıldım)
  • Belli aralıklarla değişebilen arka plan resimleri (bunun için program kullanmak gerekirdi)
  • Gözle görülür biçimdeki ilk farkı ise HIZ/Performans
  • Bilgisayarın çok çabuk açılması ve hazır konuma gelmesi, aynı anda bir çok program çalışmasına rağmen donma olmaması.( Vista da aynı anda IE8, Chrome ve Opera çalıştırdığımda birisi kesin donar. Birde müzik oynatıcı program açıksa, tamam. Bilgisayarın kendisine gelmesi 5dk sürer(di).)
  • Bir de (aslında bilgisayarda oyun oynamasam da) Mahjong Titans ve Chess Titans oyununun win7 ile gelmesi güzel olmuş. Mayın Tarlasından sonra en sevdiğim oyunlar.

      My Desktop

    Vista ile problemli yaklaşık 1.5 yıl geçirdim. Özellikle hız konusunda çekilmezdi. Gereksiz anlarda donardı. Ama ben inatla kullandım onu, elimdeki orjinal yazılım olması sebebiyle. Bir çok kişi korsan xp kur bundan daha iyi dediyse de vazgeçmedim Vista’dan. Vista için kaç kişiyi azarladım hatırlamıyorum.

    Ama buraya kadarmış. Bu donanımla Vista’da aero kullanmanın yanından bile geçemezken, Win7 ile güzel görsel bakış kazandım.

    Win7'nin Dellime verdiği puanlarDellimin sistem özellikleri   

    Yüksek donanım özelliklerine sahip olmasam da, bu haliyle bana yeterli oluyor.


    Sevgili Vista;

    Seninle iyi kötü günlerimiz oldu. Birlikte sevindik, birlikte Dellin sarj aleti kablosunu yaktık, birlikte flash animasyonları hazırladık, 3D projeler yapmaya çalıştık, render alamadık, SQL Server’da çalıştık, C çalıştık, .NET’e giriş yaptık, çeşitli Adobe programları kullandım seninle, daha sayamadığım bir çok program…

    Ama buraya kadarmış. Zaten tüm bu çalışmalar boyunca hep takıldın! Hep dondun kaldın, neredeyse çalıştırmadın beni! 3,5 saat te programı açmadın! Bana hiç Aero yüzü göstermedin! Hep diğer bilgisayarların ve tüm sınıfın önünde nazlanıp 5-10dk da açıldın! Etkinliklerde mavi ekran verdin! Utandırdın beni!

    Zaten DVD’in de kırıldı. Bir daha gözükme gözüme!!!!

    Kübra KÖSE


    Merhaba Windows 7!

    Umarım Dellimle iyi anlaşırsınız! (Tabii ki daha kuracağım bir çok programla da!) Geç açılma; bana o bile yeter.

    Tüm iyi dileklerim ve temennilerim seninle ama sonunun Vista gibi olmasını istemiyorsan pencerelerini denk al!

    Şu anda üzerinde çalıştığın makinenin sahibi


    Not: Windows 7’nin basitçe, ve ilk göze çarpan özelliklerini yazdım.

    Size de denemenizi tavsiye ederim! :)

    Technorati Etiketleri: ,,

    0 yorum :

    Yorum Gönder