Blogger Tricks

3 Ağustos 2009 Pazartesi

İlköğretim çocuklarına nasıl davranılmalı

Biraz da eğitim bilimlerine bakalım, bilgisayar öğretmeni olarak sadece bilgisayarların psikolojisini ( yapısını ) değil, çocuklarınkini de anlamam önemli. Zaten bir öğretmen adayına teknik bilgisini değil eğitim bilimleri bilgisini soruyorlar.

ilkokul öğrencisi İşte eğitim kitaplarından seçmeler;

Okul öncesi dönem çocukların uzun süre bir yerde oturmaları mümkün değildir. Bu durum yaramazlık olarak değerlendirilmemelidir.

Sınıf yönetimi açısından çocukların kendi başlarına sınıf içinde dolaşmaları doğru değildir. O zaman öğretmen olarak bu ilkeyi göz önünde bulundurarak 45 dklık ders esnasında onların yerlerini değiştirmeli ya da onların hareket etmesini sağlayacak bazı oyunlar oynatmalıyım.

İlköğretimin I. Evresinde küçük kas becerileri ve görme algısı tam olarak gelişmediği için kalın kalem ve büyük puntolu kitaplar kullanılmalıdır

Kalın kalem yerine uygun boyutlarda fare kullanılmalı. Büyük puntolu kitaplar yerine de bilgisayarın görünüm ayarlarından yazı boyutları büyütülmeli.

İlköğretim döneminde görsel algılama ve küçük kas becerileri normale döner. Küçük kas gelişiminde yetersizlik gösteren öğrencilere resim ve yazı çalışmaları yaptırılmalıdır.

Küçük kas gelişimini bilgisayar kullanarak gerçekleşmesini istiyorsanız Paint gibi basit bir resim çizme programında ya da sadece fare ile oynanabilen basit bilgisayar oyunlarını kullanabilirsiniz.

Kendimce yöntemleri yazdım ( ne kadar bazılarının komik olduğunu düşünsem de), Eğitim kitaplarından seçmeler ve bunların teknoloji de kullanımı ile ilgili yazılar devam edecek.

3 yorum :

OO Kübra bakıyorum da yavaş yavaş Kpps senide sarmış:)

Bu yazıyı KPSS amaçlı ya da o niyette yazmadım.
ama kpss bu aralar her 4.sınıf öğrencisini sarmassa doğru olmazdı değil mi?
3.sınıfta KPSS hazırlıklarına başlayan çok fazla öğrenci var. Ben biraz geç kaldım.

güzel paylaşım bilgi için teşekkürler

Yorum Gönder