Blogger Tricks

3 Ağustos 2009 Pazartesi

Balonunu patlatanlar kazandı!

Live@EDU programının sloganı olan Balonunupatlat.com da düzenlenen en iyi kullanım örneği yarışması sonuçları bugün açıklandı. 5 üniversitede aktif hale gelen Live@EDU programı sonucunda biz öğrencilere okul domaini uzantılı e-mail hesapları verildi.

Üniversite e-mail hesabını aktive eden ve Microsoft’un bedelsiz sunduğu live@edu hizmetleri ile ilgili en yaratıcı kullanım örneklerini paylaşan yarışmacılar arasında ilk 3 belirlendi.

Sırasıyla Cep telefonu, Netbook ve Dijital foto kamerası kazananlar şöyledir:

1. Hacer Kübra Köse ( Ondokuz Mayıs Üniversitesi)

2. Mehmet Aydın Bahadır ( Karadeniz Teknik Üniversitesi)

3. Halit Ziya Sağbaş (Ondokuz Mayıs Üniversitesi)

Yarışma için hazırladığım  spaces adresi yukarıda ve metin aşağıda;

Live@OMU

Live@EDU programının üniversite uygulanmaya başlaması ile biz Ondokuz Mayıs Üniversitesi Öğrencileri @oposta.omu.edu.tr uzantılı hesaplarımızı kullanabiliyoruz.

Bu hesap sayesinde neler yapabiliyorum?

İlk olarak Outlook Live üzerinde e-posta hesabımı kullanıyorum. Yine Outlook live sayesinde web messengerdan da oturum açabiliyorum ve online takvim kullanıyorum. (özellikle takvim konusu süper oldu.)

Windows Messenger hizmeti sayesinde arkadaşlarımla iletişim kurabiliyorum.

Fotoğraflarımı ve dosyalarımı Skydrive hizmeti sayesinde online depolayabiliyor ve paylaşabiliyorum.

Spaces'i unutmamak lazım. Tüm hesaplarımı birbirine bağlamayı severim. Şu anda facebook hesabım friendfeed'e, twitter ise fecebook ve friendfeed'e bağlı. Facebook, Twitter ve  Lastfm gibi hesaplarımı da windows live hesabıma bağlayarak bağlama turlarını tamamladım. Bu bağlama işi hesapları kontrol etmeyi kolaylaştırıyor tabiki.. 

Dreamspark sağolsun, geliştirme araçlarını ücretsiz indirdim.  Dreamspark sayesinde IT Academy'e de ulaşabiliyorum. Dreamspark programını kullanmayı çok istiyordum. Live@EDU konuya çözüm getirdi.

Şu anda ise Office Live Workspaces karıştırıyorum, daha iyi ve etkili nasıl kullanabilirim diye…

Yakında yukarıdaki bahsettiğim hizmetlerin nasıl kullanılacağı ile ilgili videolar da gelebilir...

6 yorum :

Teşekkürler... :D :D
Internet bağımlılığım arada bir işe yarıyor. :))))

Şike var bu işte, diyim ben :p

neden şike olduğunu düşünüyorsun ki?
1. si yarışmaya katıldınız mı?
2. si biraz iddalı olacak ama bizim bölümde benim kadar aktif internet kullanan ya da şöyle diyelim benim kadar eline geçen tüm internet nimetlerini ve hizmetlerini kullanan başka birisi daha var mı? varsa biz Kulübü kurmakta neden bu kadar geç kaldık?
tabiki kulüp işini de tek başıma yapmadım bir çok arkadaşımda var, onları da aktif internet kullanımına teşvik etmeye çalışıyorum. (bir kısmını en azından).

Sorulara cevap verme hakkımı kullanıyorum :p

Şike olduğunu düşünmem biraz şaka biraz gerçek (: Gören herkesin aklından geçer bu kulüp başkanı olmandan dolayı, kötü bi niyetle söylenmiş bir şey değil (:

1) Hayır, katılmadım (:
2) Bu konu biraz görecelidir heralde. Aktif internet kullanımı bi kere değişkendir. Belki de bir başkası senin ilgilendiklerinle ilgilenmediği için ona göre hiç birşey yapmıyorsundur (: Diğer bir konu da dediğin gibi imkanlar işte.

Hayırlı olsun demek düşer bize (:

biraz şaka olarak yazdığınızın farkındaydım ama bir çok kişinin bu şekilde düşüneceğini bildiğim için biraz 'gelinim sana söylüyorum kızım sen anla' durumu oldu.(sözün garipliğinden dolayı üzgünüm aklıma daha iyisi gelmedi).. :D :D


2. olarak aktif internet kullanımını örnek gösterdim çünkü yarışma bunun üzerine kurulu idi!! :) :D
Ben genel anlamda(bilgisayar bilgisi anlamında - donanım/yazılım/network ki network'te iyi olmadığımı herkes biliyor artık) kimseden çok çok daha iyiyim demiyorum ama DOĞRU ve aktif internet kullanımı konusunda iddalıyım... :) :D :D

Yorum Gönder