Blogger Tricks

1 Mayıs 2009 Cuma

Bağlar ve Bağcıklar

Web2Icons_600 Bu aralar siteler birbirlerine çok bağlanmaya başladılar. Friendfeed –> Facebook’a, Facebook –> Twitter’a, Twitter –> Windows Live’a sonra hepsi birbirine bağlanabiliyor. Bu bağımlılık benim internetle olan bağımlılığı artırsada genel takibimi kolaylaştırmaya başladı. Facebook üzerinden ff ve twitter hesabını görebiliyor, buradaki hesaplarımı windows live hesabıma bağlayarak orada güncellemelerin gözükmesini sağlayabiliyorum. Yavaş yavaş yaptığım her işlem internet üzerine kayıyor. Mesajlarımı telefon yerine internetten atar oldum (Teşekkürler Web SMS!). Telefondan da internete bağlanabiliyorum bu günlerde.

Bu sebeble bu aralarda ismi çok geçen online işletim sistemi (Windows Azure) çok olumlu bakmaya başladım. Şu anda bilgisayarımı localde sadece program yazmak ve veri depolamak için kullanıyorum(resimler hariç, resimler için flicker, spaces ve facebook). Program geliştirme ve veri depolamayı da tamamen internete bağladık mı tamamdır. Daha internetten çıkamam artık. :D

Peki bu aşırı bağımlılık bizi nereye götürür? Sonuçta Azınlık Raporu(heryerde bizi tanıyan sistemler) filmine mi döneriz? Yoksa Ben Robot’a (Dünyayı ele geçirmek isteyen robotlar) mı? Sonuçta önce bilgisayarlar hayatımızı ele geçirecek, sonra biz onlardan kurtulmaya mı çalışacağız?

İşin şakası bir yana, bilgilerimizi görmediğimiz bir alanda saklamak ne kadar doğru? Bilgilerimize istediğimiz her yerden anında ulaşabildiğimiz sürece doğru. Başkalarının bizden izinsiz kullanmaya kalkması da yanlış. Peki yanlışlar var diye doğrudan vazgeçer miyim? Teknolojiden vazgeçmeyeceğim için tabiki hayır.

Burada ki sorun sürekli internet erişimini sağlayabilmek olmalıdır. Eğer internet, ve elektrik kesilirse hiç bir şey yapamayacağımız durumda da olmamalıyız. O zaman bu filmlerdeki senaryoya dönmeyiz işte.

Konuyu birazda başka tarafa (küçük bir not olarak) çekelim. Bilgisayarın başında uzun süreli kalmanın getirdiği fiziksel problemler var bir de. Özellikle buna dikkat etmeliyiz. Tamam uzun saatler onun başında oturuyor olabiliriz. Ama arada bir yer değiştirmek, otuduğunuz pozisyonu değiştirmek iyi gelecektir. Aslında bir fizik tedavi uzmanından bu konu ile ilgili daha iyi fikir edinebiliriz.

Yine konudan konuya atladım sanırım.

Teknolojinin geldiği yeri(geçmişini) biliyoruz, şu anki noktasını da biliyoruz. Peki geleceği ne olacak?

0 yorum :

Yorum Gönder