ÇOCUKLARA KOD (PROGRAMLAMA) ÖĞRETMEK IÇIN 4 ARAÇ

Dünyamız daha çok teknoloji odaklı hale geldikçe; artık çocuklarımıza bilgisayar kullanmasından çok, bilgisayarı, programları ve oynadıkları oyunları kendi kendilerine nasıl inşa edeceğini öğretmeliyiz...

BILIŞIM TEKNOLOJILERI DERSI VE ÖĞRETMENLERI HAKKINDA YANLIŞ BILINENLER

Bilişim Teknolojileri öğretmeni olarak (henüz atanamadım) söylemek istediklerimin tümüdür...

WINDOWS MOBILE 6.1, WINDOWS 7, .NET FRAMEWORK

Yine bir merak üzerine yola çıktım...

BIRAZ RENKLERLE UĞRAŞALIM : CROSS-PROGRESSING

Elimden geldiğince Paint.net ile cross-progressing yapmaya çalışacağım. Birlikte izleyelim bakalım nasıl bir sonuç çıkacak...

Blogger Tricks

21 Haziran 2013 Cuma

Geleneksel Ödevlere Yenilikçi Alternatifler

geleneksel-modern-egitim

Dünya değiştikçe ve geliştikçe her bilim dalında olduğu gibi en önemli bilim dallerından birisi olan eğitimde sürekli bir gelişme içerisinde ilerliyor. Artık Gelenekçi yöntemler öğrencilerimize yeterli gelmiyor. Özellikle 1980lerden sonra doğan dijital yerliler, teknolojik bir dünyaya geldiklerinden dolayı, geleneksel yöntemler onlar için yeterli olmuyor. Bu konu ile ilgili olarak aşağıda geleneksel ödevler yerine neler yapılabilir ile ilgili bir tablo bulacaksınız.

Geleneksel Ödevlere Alternatifler

Durum

Geleneksel Ödev

Bunu dene

Ne zaman ve Nerede

Sınıfta yeni bir materyal tanıttınız

Materyali hatırlatacak bir soru seti verirsiniz.

Sınıfa verilen ödevleri kontrol ederken, ödevlerin daha iyi bir yolunu bulmaları için öğrencilere soru sorun. Ödeviniz neye benziyor? Size neden bu ödev verildi?

Bu sınıf modelinde, öğrenciler bize fikirlerle geri dönecek. En iyi fikirleri sonraki ödev olarak kullanın.

Sınıfta konuyu tartışmadan önce, öğrencilerin bir makale okunmasını istiyorsunuz.

Öğrencilerin okuduğunu kanıtlayacak sorular sormalısınız.

Öğrenciler okuduktan sonra konuyla ilgili 2-3 soru yazmasını isteyiniz.

Makaleyi sınıfta tartışmadan önce öğrencilerin size soruları yazılı olarak vermesini veya email atmasını sağlayabilirsiniz.

Anahtar kavramların anlaşılmasını istiyorsunuz. (mevsim değişimi, matematiksel denklemler vb.)

Çalışma kâğıdını tamamlamalarını isteyebilirsiniz.

Sınıfta küçük gruplar halinde konuyu öğrencilerin seçtiği herhangi bir ortam kullanılarak gösteri tekniği ile sunmalarını isteyebilirsiniz.(drama, resim, yazı, oyunlar)

Bu sınıf içindeki hızlı aktivite, son değerlendirme değil ama konu anlaşıldıysa, tüm sınıf konuyu birlikte gözden geçirebilir.

Matematiksel işlem göstermek istiyorsunuz ve değişik durumlarda nasıl sonuç vereceğini görmelerini istiyorsunuz.

Öğrencilere bu işlemi içeren 10 adet problem ödev verebilirsiniz.

Küçük bir gruba sizin gerçek dünyada kullanılan problem örneklerinizden seçmesini isteyin, sonra çözsünler ve sınıf önünde çözümü sunsunlar.

Sınıfta, öğrencilere soruyu çözmelerinde koçluk (yol gösterme, yardımcı olma) yapabilirsiniz ve öğrenciler sunarken çıkan kafa karışıklıklarını çözebilirsiniz.

Öğrencilerden bilgileri ezberlemesini istiyorsunuz. ( önemli tarihi günleri, dilbilgisi kuralları, periyodik tablodaki elementleri v.b.)

Daha sonra soracağınız bir liste verirsiniz.

Her bir öğrenciye hatırlatıcı ipuçları (bellek destekleyiciler, çengel, askı sözcük, hafıza çivileri v.b.) (müzik, akrostiş, görsel ipucu, jest-mimik) sorun. Bu, öğrencilerin listedeki en az 1 elemanı öğretir.

Küçük bir grup içinde öğrencilerin kendi kendilerine sınıf içinde ve ya dışında uygulanabilir.

Geçen ay öğrencilerin neler öğrendiklerini hatırlamalarını istiyorsunuz.

Ünite sonunda gözden geçirmek için çalışma kâğıtları verebilirsiniz.

Öğrencilere, eski konular hakkında sık sık önemli kısımlardan quiz yapabilirsiniz. Quiz bittikten sonra soruları açıklayıp ve doğru cevapları vermelisiniz ama not ile değerlendirmemelisiniz.

Sınıfta, birkaç günde bir uygulayabilirsiniz. Bu öğrencilerin unuttuklarını hatırlatacaktır.

 

NOT: Tablo tamamen çeviridir. Çeviri hataları yapmış olabilir. Bu noktalarda uyarı verirseniz gerekli düzenlemeleri yapabilirim.

Kaynak : http://www.educatorstechnology.com/2013/06/awesome-chart-for-teachers-alternatives.html

11 Haziran 2013 Salı

Bilgisayar Destekli Sunumdan Anladığımız Nedir?

egitim-teknolojisiICITS 2013 geçtiğimiz günlerde Erzurum Atatürk Üniversitesinde düzenlendi. Çok değerli katılımcıların olduğu sempozyuma bende çok katılmayı isterdim ama maalesef zaman uymadı. Bu yüzden bildiri özetlerini okuyarak araştırmalar hakkında bilgi edinmeye çalışıyorum. Bu yazımda okuduğum özetler içerisinde aklıma takılan bazı sorular ile ilgili inceleme yazmaya karar verdim. Özetlere bu linkten ulaşabilirsiniz.

Tablo incelendiğinde öğretmen adaylarının %61’i bir ders sunumu hazırlamada kendilerini orta düzeyde yeterli görürken, %22,8’i ise kendilerini çok miktarda yeterli gördüğünü belirtmiştir. Öğretmen adaylarının %12’lik az bir kısmı ise kendini bu konuda tam olarak yeterli görmemiştir.

Yukarıdaki alıntı bir branşın öğretmen adaylarının bilgisayar destekli ders sunumları hakkında görüşleri üzerine. Bu sonuca göre (tabii ki araştırmanın tamamını göremediğimiz için sonuç üzerinden tartışma yapmak istiyorum) kendilerini yeterli gören adaylar neye göre yeterli görüyor? Sadece powerpoint slaytlar hazırlamada mı? Yoksa bu ders sunumlarının içerisinde hazırlanmış animasyonlarda var mı?

Yapılan bir çok araştırmada Öğretmen adayları veya biraz daha genellersek insanlar kendilerini teknoloji üzerinde (veya bilgisayar destekli herhangi bir şey hazırlama da) yeterli olduklarını düşünüyorlar. Ama bu konular ile ilgili bir sınav yapsak, aynı sonuçların çıkacağını düşünmüyorum. Çünkü biz, ders sunumlarını hala sadece powerpoint sunumlarından ibaret görüyoruz. Bu powerpoint sunumları ise  bol yazının olduğu, dikkat çekici öğelerin az olduğu, öğretmen ve öğretmen adaylarının büyük oranda sunumda yazanları okuyarak dersi sunduğu “bilgisayar destekli” sunumlar.

Bilgisyar Destekli Ders Sunumları dediğimizde bu konunun içine animasyonlar, konu ile alakalı videolar, simülasyonlar da giriyor. Kaç öğretmen adayı simülasyon, animasyon hazırlayabiliyor? Kaç öğretmen andoid telefonlar için eğitsel yazılım hazırlayabiliyor?

Teknolojiden anladığımız evren kısıtlı olmamalı. Daha iyi bilgisayar destekli materyaller hazırlanabilmeli ve özellike eğitimciler bunun farkında olmalı.

Not: Yazı basit bir tartışma örneğidir. Farklı bir amaç için yazılmamış ve ya hazırlanmamıştır.