Blogger Tricks

1 Eylül 2011 Perşembe

Bilişim Teknolojileri Dersi ve Öğretmenleri Hakkında Yanlış Bilinenler

Bu yazıyı yazmama sebep olanlar;
  1. Bilişim teknolojileri dersinin seçmeli yapılması ve saatlerinin düşürülmesi
  2. İlköğretim 1.kademede Bilişim Teknolojileri dersine, bilişim teknolojileri öğretmenleri yerine sınıf öğretmenlerinin girmesi
  3. 2010 dahil ve sonrasında bilişim teknolojileri öğretmeni alımlarının azaltılması
  4. Fatih projesinde bilişim teknolojileri öğretmenlerinin durumunun belirlenmemesi
  5. http://www.abbasguclu.com.tr/egitim/tablete_karsi_cikanlara_da_o_karsi_cikti.html linkindeki yazının “6.- İnşallah artık Bilgi Teknolojileri Öğretmenleri Kadrolarını da arttırırsınız :Cehaletin daniskası denir buna. Tablet kullanmak içim bilgisayar bilmeye luzum yoktur.Herhangibir öğretmen veya veli 10 dakikada öğretir. Ben 5 yaşındaki torunuma 15 dakikada öğrettim.” bölümü.
Öncelikle;
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunuyum. Eğitim Fakültesinde 4 yıllık lisans eğitimimi tamamladım. Aldığım bu eğitim süresince en çok eğitsel yazılım geliştirme, eğitsel içerik nasıl hazırlanır, bilgisayar destekli öğretim nedir, nasıl hazırlanır, hazırlanırken dikkat edilmesi gereken unsurlar nelerdir, uzaktan eğitim, web tabanlı bilgisayar destekli eğitim, paket programlarla bilgisayar destekli eğitim, bilgisayar destekli öğretimin faydaları zararları nelerdir vb. konularda eğitim aldım. Aldığım eğitimin içeriği format atmak, ya da okulda teknik servis görevi görmek, bilgisayar kullanması nasıl öğretilir gibi konular üzerinde değildi.
Bu konuyu açıklığa kavuşturduğumuza göre bir de şu konuyu açıklığa kavuşturalım;
Biz bilişim teknolojileri öğretmeni olmanın yanı sıra “EĞİTİM TEKNOLOGU”yuz. Yani Fatih projesinde üzerinde durulan derslerin etkileşimli olarak öğrenciye aktarılması kısmında etkileşimli olarak aktaracak olan yazılımları(programları) hazırlayacak nitelikli elemanlarız. Yani tek işimiz bilgisayar öğretmek ve tamir etmek değil.
Çok basit bir kaç sorum var bu noktada;
Tamam öğrencilerimiz kendi kendine ya da 10dk da bilgisayar kullanmayı öğrenebiliyorsa  PISA, ICT 2009 sonuçlarına göre neden OECD ülke ortalamalarının altındayız? (PISA ICT 2009 sonuçları ile ilgili ayrıntılı bilgi için : http://myozden.blogspot.com/2011/07/pisa-ict-2009-sonuclar-uzerine-gorusler.html adresine bakabilirsiniz)
Neden Öğretmenlerimizin neredeyse hepsi bilgisayar sertifikasına sahip olduğu halde hala bir yazılı sorusunu bilgisayarda hazırlama ve çıktı almayı gerçekleştiremiyor? Neden hala E-OKUL’a notları okulun bilişim teknolojileri öğretmenleri giriyor?
Fatih Projesi Bilgisayar destekli eğitim üzerine kurulduysa bu konunun uzmanları olan bilgisayar ve öğretim teknolojileri öğretmenliği mezunları proje dışında bırakılıyor? Okullardaki projenin takip ve yönetimini yapabilecek en nitelikli insanlar BÖTE mezunlarıyken neden kimse onları dinlemiyor?

1 yorum :

aslında bu sorunun cevabı bende değil ama kısmen cevap vermek istiyorum.yaşadığımız ülkede işi en iyi bilen değil sadece sonuca ulaşmak için gerekeni yapanlar kazanırlar.diyeceğim o ki sen benden çok iyisin hatta bir çok arkadaş benden iyi ;ama burada alanında iyi olmak değil önüne konulan engeli nasıl aşacağını bilmek önemli olan.yani kpss illetinin ilacını bulmak.bundan sonraki mantık ise alan bilgisini yaparak yaşayarak kazanmak.şayet atanmak istiyorsan alan bilgisini boşver istenileni yap...

Yorum Gönder