Blogger Tricks

15 Temmuz 2011 Cuma

Biraz renklerle uğraşalım : Cross-Progressing

Bayanlar Baylar;

once-sonraElimden geldiğince Paint.net ile cross-progressing yapmaya çalışacağım. Birlikte izleyelim bakalım nasıl bir sonuç çıkacak.

Cross-prgressing: Aslında filmli dönemde ortaya çıkan bir uygulama.Karanlık odada film işlenirken kullanılan kimyasal maddelerin, yanlışlıkla farklı bir filmde kullanılması sonucu ortaya çıkmış. Yani bir filmi belli bir kimyasal madde ile işlemek gerekirken, farklı bir film için kullanılması gereken maddeyle işlemişler ve fotoğraf aslında bozulmuş. Bu bozulmanın etkisi beğenilince de bilerek kullanılmaya devam etmiş. Daha çok moda çekimlerinde kullanılmış. Kaynak

Orjinal fotografımız budur; (5mp kameraya sahip bir cep telefonu ile tarafımdan çekildi)

orjinal1

Fotoğrafı Paint.Net ile açtım.

ADIM 1

Adjustments –> Curves –> açılır pencereden RGB seçiyoruz.

image

 

Yanda gördüğünüz üzere; Red, Green, Blue kutucuklarındaki tikleri kaldırıp sırası ile işlem yapacağız.

 

 

 

 

 

 

 

ADIM 1 : RED

image

ADIM 1 : GREEN

image

ADIM 1 : BLUE

image

OK tıkladığımda 1. adımı tamamlamış oluyorum.

Uygun RGB ayarları daha iyi seçilebilir.

 

 

 

 

 

 

 

ADIM 2

Layers panelinden yeni bir Layer ekliyorum.

image

Colors panelinden More butonuna tıklıyorum. Daha geniş renklerden birisini seçsem daha iyi olacak.

image

 

HEX bölümüne E1FF00 yazıyorum. Amacım yeşil sarı arasında bir renk seçmek.

 

 

 

 

Seçtiğim renk ile Layer 2’yi renkle doldur aracı ile boyuyorum.

2

ADIM 3

imageLayer paneli properties düğmesinden Layer properties penceresini açıyorum.

Mode : Color Burn

Opacity : 25 olarak seçiyorum.

OK tıkladıktan sonra; Yine Layer panelinden Layer 2 seçili iken, Merge Layer Down düğmesine tıklıyorum.

 

image

Son şekli bu oldu.

orjinalson

Elimden geldiğince düzenleme yapmaya çalıştım. Kolay bir işlem. Sizce nasıl?

Kendime not: Programı biraz daha kurcalarsam acaba neler yapabilirim?

Fotoğrafların büyük halleri için üzerine tıklayınız. 

Technorati Etiketleri: ,,,,,

1 yorum :

PhotoFiltre'ye ihanet etme zamanı geldi mi, ne? Böylesine basit bir arayüzü kullanmak çocuk işi gibi gözüküyor. Elinize ve farenize ve klavyenize sağlık :)

Hevesle başlıyorum. Hatta başladım bile :)

Yorum Gönder