Blogger Tricks

4 Ağustos 2011 Perşembe

Ders : Panorama (photoshop’suz)

Ders : Panorama
Malzemeler :

Sonuç : 


Çok profesyonel bir sonuç elde edememiş olabilirim ama panorama konusunda merakımı gidermiş olmak yeterli. Resim işleme konusunda yetenekli değilim. Bilgisayarımda benim gibi bu konuda yetenekli değil. Hala bir Dell inspiron 6400 kullanıyorum (Windows 7’li). Uzun ömürler diliyorum bilgisayarıma.
Öncelikle Microsoft Image Composite Editor 32 Bit indirdim, kurdum. Kurulumdan sonra şöyle bir ekran çıktı; programın ilk görüntüsü:

File –> New Panorama. Açılan pencereden öylesine çektiğim 4 fotoğrafı seçiyorum.

Automatic Crop Tıklıyorum. Bu tık, otomatik olarak seçilecek alanı seçiyor. Export Bölümünden ise PNG Image seçeneğini seçiyorum. Scale bölümünü ise 5 yapıyorum. Çünkü bir önceki yazımda fotoğraflar büyük olduğu için sorun oldu. Bu kez boyutlarını küçülterek yüklemek istiyorum. İstediğiniz boyutları ayarlarsınız artık. :)
Export to Disc tıkladığımızda fotoğrafı bilgisayarda kaydedeceğim yeri seçtim ve bitti.

Sonuçta merak edip durduğum panorama nasıl son haline geliyor öğrenmiş oldum.
Neden Photoshop kullanmıyorum?
Photoshop karşıtı falan değilim. Bilgisayarım kaldırmıyor. Basit çözümler kullanmak zorundayım. Bir de yukarıda da söylediğim gibi resim işleme konusunda henüz ileri düzey bilgim yok. Bu yüzden Photoshop kullanmıyorum.
Technorati Etiketleri: Photoshopsuz,panorama,basit panorama nasıl yapılır?,nasıl yapılır?,kolay panorama,resim işleme

5 yorum :

Profesyönel makinelerde otomatik yapıyor. ama programcık güzelmiş :D güzel yazı olmuş +1 ;)

amacım profesyonellik değil zaten. merak işte. nasıl oluyor diye bi bakayım dedim :)

:)
Bu tür çekimlerde tripod şart çünkü çekim açısının bozulmaması gerekiyor. Ucuz bir tripodla giriş seviyesi bir makineniz olsa dahi harikalar çıkar ortaya. Yine de elinizdeki makinenin hakkını vermeye çalışmanız takdir edilesi.

Biz de makine sahibiyiz ama o dalgakıranlardan bizim buralarda yok :))

Teşekkürler hocam. makinenin menulerini karıştırınca denk geldim denedim. Tripod olsa daha iyi olurdu tabi. küçük bir gezi sırasında çektiğim fotograf işte. Adalar'a uzaktan bir bakış.

teşekkürler admin bilgiler işimi gördü emeğine sağlıkk....

Yorum Gönder