Blogger Tricks

24 Şubat 2009 Salı

Tık tık tık!!! Gmail orda mısın?

Gmail geldiysen 3 kez fareyle tıklat!!!

gmail Bu gün öğle saatlerinde gmail’e ulaşamadık, ben aşırı yüklenmeden olabilir diye düşünmüştüm ama RSS’lere gelen yazılara göre öyle değilmiş. Genelde bir kesinti olmuş ve bu Google Kaynaklıymış. Ama Google konu ile ilgili açıklama yapmamış.

mış, miş kısmını geçelim. Bu olayda herkesin kafasına takılan bir soru var. Google bu gibi bazı servislerini kapatırsa, ya da bir şeklide erişim sağlanamazsa ne yaparız?

Ben öncelikle kapanan servisin geri açılmasında umudum yoksa;

  • Eğer kapanan Blogger olusa, (ki geçenlerde kapandı) blog yazılarımı kurtarmaya çalışırım.
  • Eğer kapanan Gmail olursa, mailleri ve kişi listemi kurtarmaya çalışırım.
  • Eğer Google Reader olursa, onu çok kullanmıyorum. Çünkü bilgisayarım yanımda değil de başka bir bilgisayar kullanıyorsam lazım oluyor.
  • Google Gruplar erişime kapatılırsa yapacak bişey yok alternatif aramalı ve bir şekilde grup üyelerine alternatif grubu duyurmalı.
    Bunlar tabiki kapandıktan sonra yapılacak şeyler. Ama yine de bir çok servisin alternatiflerini de kullanıyorum tabi ki (Blogger hariç). Bu yüzden çok problem olmayacaktır. İyi bir bilgisayar kullanıcısı aslında bilgisayarlara güven olmayacağını, çökme, veri kaybı, kapanma gibi durumların her zaman söz konusu olduğunu bildiği için, her önemli verisinin yedeğini alması gerektiğini bilir. 

0 yorum :

Yorum Gönder