Blogger Tricks

21 Şubat 2009 Cumartesi

Aklıma Takıldı: Pagerank & Reyting

Geçenlerde aklıma takıldı. İnternet sitelerindeki Pagrank ve Televizyondaki Rayting kavramları aslında birbirine benziyor.
Bir televizyon programının reyting değeri yüksekse daha çok reklam yayınlıyor.
Bir intenet sitesininde pagerank değeri ne kadar yüksekse site, daha çok reklam alabiliyor.
insanların tercihi de çok izlneme oranına sahip programlar ya da çok tık sayısına sahip sitelerden yana.
Bu alışverişte bile böyle. Çok tercih edilen markalar ya da marka takıntısı.
Neyse burdan konuyu bir yere bağlamayacağım sadece benzer olmaları dikkatimi çekti... :D

Bugünlerde bilgisayar ve internet üzerinde uğraştığım programlardan da kısaca bahsedeyim.
Windows Live Writer kullanmaya başladım, etiket düzenlemesi hariç hoşuma gitti.

Windows Live Mail, hkubrakose@itp06010035.info uzantılı mail adresimi live mail üzerinden yönetiyorum. Gerekli ayarları yaptım ama nedense mailler geç geliyor, heralde mail server yüzünden...

Mail server yönetimine el atıım.
Aklımda blogger blogunu bir domaine yönlendirmek var. Ama ne zaman yaparım bilmiyorum.

Geleneksel 2. format günü yaklaşıyor. Ama bilgisayardaki dosyaların yedeklerini almak uzun sürecek gibi. Demek ki bu yılki format gününün zamanı biraz değişecek.. :)

2 yorum :

"..Bir intenet sitesininde pagerank değeri ne kadar yüksekse site, daha çok reklam alabiliyor.."

biraz yanlış bi tanımlama olmuş. Reklam direk olarak hitle alakalı bi kavram. 10bin tekil hitiniz olsun isterse PR değeriniz 0 olsun reklamın kralını alabilirsiniz. (: Ha PR değersiz mi ? Tabiki de değil. PR yüksek olunca tabiki aramalarda da rakiplerinizden daha iyi yerlerde çıkabiliyorsunuz, bu da hitinize etki ediyor ister istemez. Bunun dışında PR'ınız eğer yüksek ise link satışı da yapabilirsiniz tabiki. Yani o zaman Text Reklam daha çok alabiliyor diyebiliriz (:

Ben ayrıntılara girmeden genelleme yapmak istedim bu yazıda. Genel benzerlikten bahsettim. Ayrıntılara girsersem bir çok sitedeki link değişimi başlıklarının neden var olduğuna kadar giderdim. :D :D

Ama bilgilendirme yaptığınız için teşekkürler...

Yorum Gönder