Blogger Tricks

26 Ocak 2010 Salı

Eğitimde Program Geliştirme Modelleri ve Algoritmalar

Okumaya başlıyorsanız ilk ABC’yi öğrenirsiniz. (yeni sistemde e ile başlanıyor sanırım).

Programlamaya başlıyorsanız ilk Algoritmayı öğrenirsiniz.

Harflerden sonra kelimeler, sonra cümleler gelir ya; Algoritmadan sonra akış diyagramı ve kod parçacıkları gelir.

Algoritma; sonlu sayıda çözüm yoludur. Bilgisayarlarla oturup mantıklı mantıklı konuşarak bir işi anlatamazsınız. Ona yapması gerekenleri adım adım anlatmanız gerekir. Karşılaştığı durumlarda yapması gerekenleri söylemeniz gerekir, yoksa onlarla anlaşamazsınız. Bu istediklerinizi yaptırma konusunu güzelce planlamanız ve sıralamanız gerekir, işte bu olay Algoritma, bu olayın şekille gösterimi ise Akış Diyagramıdır. Örnek günlük yaşamdan ve Vikipedi’den gelsin;

algoritma

Taba - Tyler ModeliEğitimde Program Geliştirme Modelleri ise eğitimde program tasarısı oluştururken izlenecek yolları, sırayı ve alternatif yollar gösterir. Yandaki Taba-Tyler Modelinin akış şemasıdır.

Algoritma ve Taba-Tyler’a dönersek; Algoritma bir bilgisayar programı için hazırlanan bir alt yapı iken; Program geliştirme modelleri, eğitim programı için hazırlanan bir alt yapıdır. İkisinde de amaç en kaliteli sonuca ulaşmaktır.

En kaliteli sonuç nedir? Bir tarafta iyi programlanmış bir Bilgisayar bir tarafta ise sağlam eğitim almış bir İnsan!

Sonuç = Ben Robot, Terminator serisi, Matrix vb.

İki konuyu birleştirmemin sebebi; bilgiyi sentezleme, ve kalıcı izli davranış değişikliğini yansıtabilmektir.

Karışık kelimeleri bırakıp işin özüne dönersek; bir tarafım bilgisayarcı, bir tarafım eğitimci iken bir konuyu tek başına irdeleyemedim. Program geliştirme üzerine çalışırken, bilgisayardaki mantıklı karşılaştırmaları gerçekleştiririm. Bu da konuyu daha iyi öğrenmeyi sağlar.

3 yorum :

güzel bir yazı olmuş, algoritma ile eğitimde program geliştirmeyi harmanlamışsın

Teşekkürler; bu biraz kısa oldu ama , bundan daha harlanmanmış bir yazım daha olacak hazırlıyorum! ;)

gzl olmş keşke bizim algoritma hocamızda böle anlatsaydı :D

Yorum Gönder