Blogger Tricks

21 Nisan 2010 Çarşamba

Microsoft Yaz Okulu varmış. Sizin için sorduk, 6 popüler cevap arıyoruz!

Microsoft’un üniversite öğrencilerine sundukları olanaklar içerisinde bir de yaz okulu var. Nedir bu yaz okulu? http://www.msakademik.net/yazokulu10.aspx adresinde bilgi var.

Şimdi ben ne desem bu konuyla ilgili boş. Ben de katılmadım henüz, bu yüzden gidip katılan MSP arkadaşlarıma sordum ve cevapları size iletiyorum.

İlk olarak;

Ali Haktan IŞILAK (Yeditepe Üniversitesi)
Okuduğunuz Bölüm?

Bilgisayar Mühendisliği

Kaçıncı sınıfta katıldınız?

3. sınıfın bittiği yaz

MS Yaz okulu size neler kattı? (Teknik ya da Kişisel Gelişim anlamında)

Yaz okuluna başlamadan önce MS teknolojilerini çok fazla kullanmışlığım yoktu. Okulda dersleri java ve oracle ile işlerdiğimiz için MS teknolojileriyle çok fazla bir alakam olmamıştı. Yaz okulunda bu teknolojilere giriş yapma ve tanıma fırsatı buldum. Teknik anlamda düşünürsek MS teknolojileriyle tanışmam Yaz Okulu sayesinde oldu diyebilirim. Ve Daron Yöndem, Sefer Algan gibi kendi alanında uzman kişiler tarafından dersler işlendi. İnternetten isimlerini duyduğum ve bloglarını takip ettiğim insanlarla yüz yüze görüşüp tanışma fırsatı buldum.
Kişisel gelişim yönünden de, Yaz Okulunun bana getirdiği en önemli katkı, MSP programını tanımam ve daha sonrasında MSP olarak devam etmem oldu. Sanırım yaz okuluna katılmasaydım Microsoft ailesini bu kadar iyi tanıyamaz ve MSP programına da katılmak için başvuru yapmazdım diye düşünüyorum. Yaz okulunda tanıştığım arkadaşlarımla ise hala görüşüyoruz, bu da çok önemli bir artısı. Farklı okullardan aynı meslekteki öğrenci arkadaşlarla tanışmış oluyorsun.

Sizce başvuru yapan öğrenciler neden yaz okuluna katılmalılar?

Microsoft’un ortamını görmek, Microsoft’un kapısından bir şekilde içeri girmiş olmak :) ve yazılım dünyasının tepesindeki insanlardan bir şeyle öğrenmek için

(Klasik soru) Yaz okulu ücretli mi?

Hayır

Yaz okulu eğitim süreci nasıldır?

Eğitimler 2 gün C#, 2 gün Silverlight, 3 gün SQL, 1 gün Mobile, 1 gün Embedded, 2 gün XNA, 2 gün Server, 1 gün Paralel Programlama şeklinde gidiyor. Her teknolojiyi tanımak açısından çok güzel bir program. Elbette ki 2 gün de C# ı bitirmek mümkün değil. Yaz okulu programı işin püf noktasını göstermek, hocaların tecrübelerinden istifade etmek, Microsoft teknolojilerinin ve yazılım dünyasının nereye gittiğini işin uzmanı insanlar tarafından dinlemek açısından ufuk açıcı nitelikte olacaktır. Öğrendiklerini geliştirmek ve ilerletmek sonrasında sana kalmış. Bu yüzden yaz okuluna gidip C# ı baştan aşağıya öğreneceğim gibi bir düşüncede olunursa hayal kırıklığı yaşanabilir diye düşünüyorum.
Sürç-ü lisan ettiysek affola :) Kolay gelsin.

İkinci olarak ise;

İlkay İLKNUR (Ege Üniversitesi)
Okuduğunuz Bölüm?

Bilgisayar Mühendisliği

Kaçıncı sınıfta katıldınız?

3. Sınıf sonu

MS Yaz okulu size neler kattı? (Teknik ya da Kişisel Gelişim anlamında)

Öncelikle son teknolojilerle ilgili teknik bilgileri birebir MVP’lerden ve Microsoft çalışanlarından alıyorsun. Bence en büyük avantajı bu. Ayrıca MVP’lerle birebir ilişki kurarak iyi bir network elde ediyorsun.Tabi birde güzel arkadaşlıklar. :)

Sizce başvuru yapan öğrenciler neden yaz okuluna katılmalılar?

Yukarıda saydığım nedenlerden dolayı

(Klasik soru) Yaz okulu ücretli mi?

Ücretsiz

Yaz okulu eğitim süreci nasıldır?

Başvurular yapılıyor. Daha sonra bildiğim kadarıyla Microsoft’ta bir değerlendirme yapılıp bir liste oluşturuluyor ve liste yaz okulunda kontenjanı bulunan bölümlerin başkanlığına gönderiliyor ve bölümler katılacak öğrencileri kendileri seçiyorlar.

Arkadaşlarımıza birer teşekkür iletiyorum.

Bende şunları eklemek istiyorum;

Seçilmem nasıl olsa, olmaz bu iş, gibi şeyleri aklınızın ucundan bile geçirmeyin. Kendinize güvenin ve başvurunuzu yapın. Öğrenciyken elinize geçebilecek çok güzel olanaklar bunlar. Bence kaçırmayın! SON TARİH: 2 MAYIS 2010

0 yorum :

Yorum Gönder