Blogger Tricks

8 Nisan 2009 Çarşamba

Web 2.0

Geçenlerde friendfeed de rastladığım bir soruydu, orada cevap yazmadım, buradan bir bakış atalım;

Web 2.0 nedir?

Ben, sen, o, buraya geldiğin linki bulunduran site/blog yazarı, biz, siz, onlar…

Hepimiz web 2.0’ız ama içerik sağladığımız sürece…

Kısaca internet ortamında kullanıcının içerik sağlaması olayı web 2.0’dır.

En popüler web 2.0 siteleri facebook, del.icio.us, twitter, friendfeed, blogger, flicker…

Web 3.0 ın konuşulduğu günlerde bunlardan kaçını aktif olarak kullanıyorsunuz? Ya da siz “ben web 2.0 tanımam bu sitelerede üye olmam. Ben sadece içerikten yararlanırım (arada bir onuda yapmam), içerik sağlamam” diyenlerden misiniz? Eğer bir şekilde bu blogu okuyosanız sizde artık karıştınız bu işe…

Neyse buradan şuraya atlayacağım. Madem siz içerik sağlamıyorsunuz, bu teknolojiden yararlanmak isteyen ama çekingen arkadaşlarımın neden önüne geçip onların heveslerini baştan kırıyorsunuz?

Bırakın insanlar istedikleri gibi forum kursunlar, neden yapamasın ki?

Bırakın istediği gibi bir blogger olsun, isterse kendi adını kullansın, neden onun girdilerini, kendi ismini kullanarak blog açma isteğini kırıyorsun?

Bu aralar arkadaşlarımdan şunu çok duyuyorum. “Ben blog açmak istiyorum ama tutmazsa arkadaşlarım bana güler” vb. Daha önce demiştim ya Gençsen Geleceksin ile ilgili daha buraya çok yazı yazacağım diye;

İşte o etkinlikten sonra, bu çekingen arkadaşlarıma güzel bişey oldu. :) bu korkularını yendiler. Nasıl oldu bu ve neden Bu etkinlik bizim için bu kadar önemli? Hergün okulda gördüğümüz öğrenci arkadaşlarımız (bu biz oluyoruz), kendi başlarına bi etkinlik düzenlediler, Gençsen Geleceksin organizasyonunu okula davet ettiler ve ağırladılar. Yani isteyince birşeyler yapılıyormuş. Korkmamak lazımmış, kimseden çekinmemek lazımmış, kendine güvenmek lazımmış. (web 2.0 dan çıkıp nerelere geldim…)

Sonuç olarak arkadaşlarımın teknolojinin yeni nimetlerinin gerisinde kalmamaları için elimden geleni yapıp onları destekliyorum. Bu yüzden teknoloji tanıtım ve etkinlik yazılarım olacak. :D

NOT 1: (işte teknoloji’ye kız bakışı böyle bişey, teknolojiden girip, eksiklerden çıkan bir bakış açısı…)

NOT 2: bu yazıyı kişiyi/kişileri hedef alarak yazmadım. Genel olarak bana gelen geri bildirimler üzerine fikrimi belirtiyorum.

6 yorum :

Çekingenlikten çok üşenme durumu var. İnsanın içinde olması gerekiyor önce bunların. Bir internet projesi üretip onunla ilgilenmek boşa vakit geçirmek gibi algılanıyor. Hep demişimdir, eğer ki gerçekten bu işlerle ilgilenmek istiyorsanız, proje üretmek istiyorsanız, boşa vakiktlerinizde bununla uğraşmakla olmaz. Boş vakit üreteceksiniz. Bu sizin zaman geçirmek için uğraştığınız iş değil, asıl işiniz haline gelmelidir. Bunu tam anlamıyla gerçekleştirdiğinizde zaten geri dönüşünü de fazlasıyla alacaksınız. Yani kısacası "insanın içinde olacak" lafını bir kez daha doğrulamış oluyoruz.

Web 2.0 teknolojilerine gelince, iyi, güzel yararlı bir teknoloji ama twitter olayının da amacından çıktığını söylemeden geçmiyim (: Bunu daha önce Gözde ile de tartışmıştık. Şimdi onları tekrarlıyorum ve örnek olarak da Gözde'nin twitter hesabını ele alıyoruz (: http://twitter.com/GozdeGunes

"Evin Küçük annesi oldu...", "Sabah erkenden kalk fizik dersine git! Olacak iş mi?", "Okulumu özlemişim sanırım:)" vs...

Bunlardan kime ne ? diyesi geliyor insanın tabi (: Gözde için demiyorum bunu genel olarak herkesde bu var. Gözde sadece bir örnek oldu. (: Belli bir kesime bir şeyleri anlatman gerekebilir, o zaman kullanabilirsin ama kişisel hayatı o kadar çok yansıtan var ki web 2.0'ın amacını aştığını düşünüyorum. Belki de ben geri kafalıyımdır bu konuda (:

Neyse baya uzun oldu, yeter bu kadar :P

Hocam yorum bıraktığın için teşekkürler..
bu yazıları okuyanların olması çok güzel :D

Hocam web 2.0 amacına göre değişir. Ben kullanmaktan çok memnunum kendi adıma.. friendfeed sayesinde birçok gelişmeden anında haber alabiliyorum.
Bence yanlış kullanım var diye o teknolojiyi kullanmamak yanlış...

Twitter mikroblog sistemidir. İnsanlar ne isterseler onu yazarlar, ki bu konuda kimseyi eleştiremeyiz. Bloguna istersen günlük yaşamını, okulda ne yediğini yaz. Bu beni ilgilendiriyorsa blogunun sürekli okurum, takip ederim; ama ilgilendirmiyorsa takip etmem.
Aynı şey twitter'da da geçerli...
Eğer benim iletilerim seni bilgilendirebiliyorsa takip edersin. (follow butonunu anlatmaya çalışıyorum)

Ayrıca twitter birçok ülkede çok popüler olarak kullanılıyor. insanlar attıkları adımı bile yazabiliyorlar.
Twitter konusunda nasıl bir tartışma oldu merak ettim...

Kendi adıma ben twitter hesabımda katıldığım etkinlikler ve teknoloji ile ilgili birşeyler yazmayı tercih ediyorum.(arada bir farklı şeyler kaçabiliyor). Diğer şeyler için Facebook ne düşünüyorsun yeterli oluyor...

:):):)
http://twitter.com/GozdeGunes

Şans eseri karşıma çıktı. Bende bişeyler yazmaktan kendi alı koymayayım. Aslında bence insanların kendilerini kasmaları yersiz. Herkes blog açarsam ne paylaşırım derdinde. Aslında her insan özünde farklıdır. Kimse kimseye benzemez nasıl herkes örnek olarak rap veya rock ı verecek olursam biz iğrenç desekte aslında onların tarzıdır. İnsanların giyinmesi gibi nete bakışıda tarzıdır. Bilgi birikiminiz yoksa hobileriniz var her alanda farklı fikirde görüş şart bence ama bunun canını çıkarmadan ben facebook a karşıyım mesela görsellik 0 doyurucu bir görsellik yok ona karşın Turkcell bile reklamına koyuyor. Türk ve Türçe içerikli şirketlerin desteklenmesi lazım. Örnek olarak bildirgec & pilli network ü verebiliriz. Google da garajda kuruldu facebook eğlencesine kuruldu. Youtube dan önce Almanya da yaşayan bir Türk Sevenload ı kurdu. Benim ve ekip arkadaşlarımızın amacı zaten neti bir araç olarak kullanmak oyun sunucuları satışı yapıyoruz. Fakat asla direk maddiyat diyerek yapmıyoruz. Bunlar insanlar için araçtır. Normal bir insanında Web 2.0 da sosyalleşicem diye benim gibi A sosyal olması yani :) akabinde E-sosyal olması farklı bir durum. Net o kadar kirlendiki ayıklayamıyorum. Her yer forum her yer blog güzelde aynı hayatımızdaki trafik benzeri bir trafik olunca insanın sokağa çıkası gelmediği gibi bir durum oluyor. Neyse baya yazdım ben takip ederim senin blog yazılarını :) Hoşuma gitti.Farklı fikir ve projen yada dertleşmek istersen ve bende senden fikir görüş almak isterim. Görüşebiliriz fakat altında farklı anlamlar aramassan sevinirim. :)

Öncelikle blogumu beğendiğiniz için teşekkürler...

benim yukarıda bahsetmek istediğim nitelikli içerik sağlayabilecek ama biraz çekingen arkadaşlarımı desteklemekti.

Web 2.0 siteleri tabiki sadece yabancı sitelerden oluşmaz, ki kendi adıma pilli network'te de içerik hazırlıyorum (22dakika.org).
Ben en popüler olanları yazmaya çalıştım.

Son kısımda belirttiğiniz konu ise; ben blogu başka amaçlar için hazırlamıyorum. Temam tamamen teknoloji. Konusu bilgisayar ve Teknoloji olmayan yorumları da yayınlamıyor ve cevaplamıyorum.

Anlıyorum umarım projelerimizi kendiniz yakında görüp kendi isteğinizle destek olursunuz. Bence farklı fikirlerin ve konseptlerin bir araya geldiği projeler şart. Pilli ' de baya yazan var güzel bir oluşum ve samimi geleceği daha iyi olacak bir oluşum. Ruby On Rails platformu üzerine oturtulmuş. Openid tipi bir oluşum ve mantığı mükemmel. Ben bloglarla ilgilenmeyen insanlardanım. %90 saçmalama üzerine gidiyor. Farklı birisini buldum demiştim. Başka amaçlarla yazmıyorum dediniz. Zaten bizde bu şekilde insanlardan bahsediyoruz. Önce ticaret olarak işe bakmadan cidden farklı fikirleriniz olduğunu düşündüğüm için oturdum yazdım. Yani ortada karşı cinsten olmanız ile uzaktan yakından alakası yok. Yanlış anlaşıldığımı umuyorum. Önemli değil iyi çalışmalar :)

Yorum Gönder