Blogger Tricks

3 Kasım 2011 Perşembe

ARASES : RSS diye Bir şey varmış...

Ben zamanında üniversiteyken (sanki üzerinden çok zaman geçmiş gibi) bir etkinlik düzenlemiştik. O etkinlikteki konuşmacı hocamız “RSS kullanan kaç kişi var” diye sormuştu. tabi tüm salon bunu “arases” olarak anlamış. Eski bloguma bu konuda bir şeyler yazmıştım. O blogtaki güzel ya da gerekli yazıları buraya taşıyorum. Blog ve hesap kalabalığı aradığımı bulmayı zorlaştırıyor.

3 Ağustos 2008 Pazar

RSS diye bir şey varmış. Hiç kullandınız mı?

Haber, teknoloji ve internet sitelerinin bir çoğunda email aboneliği ile haftalık, aylık günlük bültenleri email adresinize gönderiyorlar. Bende her girdiğim ve içeriği güzel olan siteye email adresimi yazmıştım. Sonuç: 1 hafta internete girmediğimde gelen kutusunda en az 100 mail olduğunu gördüm. Tabi bir süre sonra bu insanı bunaltıyor.

Bende bugün bir de RSS aboneliğini deneyeyim dedim ve RSS in daha düzenli olduğunu fark ettim.

Wikipedi'den RSS hakkında bilgi;

RSS, genellikle haber sağlayıcıları, bloglar ve podcastler tarafından kullanılan, yeni eklenen içeriğin kolaylıkla takip edilmesini sağlayan özel bir XML dosya formatıdır. Kullandığı dosya biçimleri .rss ve .xml'dir.
RSS kısaltmasının açılımı ve zaman içinde gelişimi şöyledir:
Rich Site Summary (RSS 0.91)
RDF Site Summary (RSS 0.9 and 1.0)
Really Simple Syndication (RSS 2.0.0)

İnternet kullanıcısı RSS teknolojisi ile düzenli olarak içerik sunan sitelere abone olabilir ve çeşitli RSS istemcileri sayesinde içeriği takip edebilir. Site yöneticisi veya sahibi bu hizmeti sunmak için bir takım teknik düzenlemeler yapmalı ve uygun formatta XML'i RSS istemcisi talep ettiğinde göndermelidir.

RSS sayesinde Araç Çubuğundan Vikipedi ve Ekşi Sözlük gibi sitelerdeki son değişiklikler görülebilir.

RSS olarak sunulan içerik web sitesinde sunulan içeriğin tamamını, özetini veya sadece başlığını içerebilir.

Ben RSS akışlarını takip edebilmek için Google Reader kullanıyorum. Google Reader’da yeni görünüme geçti bugünlerde. Google+ görünümüyle daha bir modern ve güzel.

Daha sonraki yazılarda neden RSS’den bahsettiğimi anlayacaksınız.

RSS ile yazıp kendi RSS bağlantımı yazmasam olmaz değil mi? http://feeds.feedburner.com/TeknolojiyeKzBak

Bilişimli Günler…

0 yorum :

Yorum Gönder