ÇOCUKLARA KOD (PROGRAMLAMA) ÖĞRETMEK IÇIN 4 ARAÇ

Dünyamız daha çok teknoloji odaklı hale geldikçe; artık çocuklarımıza bilgisayar kullanmasından çok, bilgisayarı, programları ve oynadıkları oyunları kendi kendilerine nasıl inşa edeceğini öğretmeliyiz...

BILIŞIM TEKNOLOJILERI DERSI VE ÖĞRETMENLERI HAKKINDA YANLIŞ BILINENLER

Bilişim Teknolojileri öğretmeni olarak (henüz atanamadım) söylemek istediklerimin tümüdür...

WINDOWS MOBILE 6.1, WINDOWS 7, .NET FRAMEWORK

Yine bir merak üzerine yola çıktım...

BIRAZ RENKLERLE UĞRAŞALIM : CROSS-PROGRESSING

Elimden geldiğince Paint.net ile cross-progressing yapmaya çalışacağım. Birlikte izleyelim bakalım nasıl bir sonuç çıkacak...

Blogger Tricks

20 Ocak 2012 Cuma

Facebook Zararlı mı? Onu Zararlı Yapan Biz miyiz?

Yanlış bilinenlerden birisi daha bugünlerde kafamı kurcalamaya başladı.

facebook-hayırSoru:Sosyal medya çocuklar için zararlı mı?

Cevap : Hayır zararlı değil.

Soru: O zaman neden faydalanamıyoruz?

Cevap : Çünkü Biz onu zararlı yapıyoruz.

Gelişen internet dünyasını yakalayabilmek mümkün değil. Her geçen gün yeni bir şey katılıyor hayatımıza. Gelişen ama geliştikçe de önlem alınması gereken .

Okulda öğrencilerimin Facebook hesapları olduğunu öğrendiğim gün başka bir şey daha öğrendim. Tanımadıkları insanları arkadaş listelerine ekledikleri. Mesela ünlü bir kişinin sahte hesabı gibi. Bunun ne gibi zararlar ortaya çıkaracağını daha önce burada anlatmıştım. 

Şimdi ise başka bir yönünden bahsedeceğim. Facebook’daki gruplar ve yazılar.

Çocukların katıldıkları bir çok grup var. Özellikle ilköğretim 2.kademe öğrencilerinin çevrelerinden çok etkilendiği dönemlerde, Facebook’daki gruplardan etkilenmemeleri de elde değil.

Bu gruplardaki yazılar ilk gördüğünüzde çok zararsız ve hatta siz de okuduğunuzda komik gelecek. Ama onlar açısından baktığımızda, gelişimlerini ve sosyal davranışlarını olumsuz yönde etkileyecek. O yazıları bir yaşam şekli olarak görecekler. Ne tür yazılardan mı bahsediyorum?

  • Bu Matematik Bizi Öldürüyor Hocam
  • Senelerdir okula gdip gelirim bir allahn kuluda cikip aga sen napyn kendne gel dmdi
  • Derste uyumak bir sanattır.. :)
  • Tıp okuyacak birisine neden coğrafya dersi verilir ki?
    Hastayı kaybettik ama üzülmeyin dağlar denize paralel. :)
  • Okula Alerjim Var Hocam xD
  • Acaba ders çalışsam mi ?
    A) Hayır
    B) A
    C) B
    D) C
    E) D
  • Hocam 90 Puanı Nerden Kırdınız? ;D
  • Bizde bilirdik taktir , teşekkür almayı
    Maksat ağaçlar kesilmesin ♥ :D
  • Okulda :
    (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-)
    Sınavı Duyunca:
    (O.O) (O.O) (O.O) (O.O) (O.O) (O.O)
    Sınav Sırasında:
    (←.←) (→.→) (←.←) (→.→) (←.←) (→.→)
    Hoca Gelirken:
    (↓.↓) (↓.↓) (↓.↓) (↓.↓) (↓.↓)
    Sınavın Sonunda :
    (͡๏̯͡๏) (͡๏̯͡๏) (͡๏̯͡๏) (͡๏̯͡๏) (͡๏̯͡๏) (͡๏̯͡๏) (͡๏̯͡๏)
  • Boşuna Uğraşmayın..! ~Ana Sütüyle Adam Olmayan, İnek Sütüyle Hiçbişey Olamaz Arkadaş..!!! :))

Bunları okuduk bize komik geldi ve geçtik. Çünkü biz yetişkin insanlarız. Ahlaki ve vicdani gelişimini büyük ölçüde tamamlamış, doğru ve yanlışı ayırt edebilen insanlarız.

Ama vicdan ve ahlak gelişimleri üzerinde gelişim dönemlerinde olan, çevrenin etkisini daha önemli olduğu bu dönemde bunları okuyan çocuklarımıza okulun, mesleklerin, sınavların, kitapların kötü olmadığını nasıl anlatacağız? Veli ve öğretmenler olarak bizi dinleyecekler mi? Tabii ki hayır. Burada bir zoraki kültürleme söz konusu. Reklamlar gibi düşünün. Reklamları izlediğinizde o şeyi almak istersiniz. Bir çocuğun da her gün girip 2-3 saat geçirdiği Facebook ana sayfasının bu yazılarla kaplı olduğunu düşünün.

Veliler öğretmenlere artık bu sorunlarla gelmeye başladı. Okulu sevmiyor, sınavları sevmiyor, ders çalışmıyor. Sonraki sonuç bu;

Yukarıdaki video Türkiye’de çekilmiş değil. Ama gidişatımızda bunu göstermiyor değil.

Şurada bir ayrım var dikkat etmemiz gereken. Evet çocuklarımız oyun da oynayacak, sosyal medya da kullanacak. Facebook’da da eğlence olacak ama bu türlüsü değil. Oyunlara karşı değilim, aşırılığına karşıyım. Okulla ilgili şakalara karşı değilim, bunların ciddiye alınmasına karşıyım.

Burada önemli olan bu yazıları görmeleri değil, gördükleri zaman doğru ve yanlışı ayırt edebilmeleri, şaka ile gerçeği ayırt edebilmeleri. Bize öğretmen ve velilere düşen görevler, onları incitmeden bu ayrımı ve sonuçlarını onlara anlatabilmek.

Çok ciddi bir noktadayız. Geleceğimizi şekillendirdiğimiz bir noktada çocuklara interneti yasaklayarak hiç bir şey kazanamayız. Sadece doğru kullanmayı öğretebiliriz.

Yapabileceğimiz şeylerden birisi ise özellikle Facebook’da böyle bir içeriği gördüğümüzde içeriği şikayet etmek, grubu şikayet etmek ya da spam olarak bildirmek.

6 Ocak 2012 Cuma

Yapay Zeka Ders Notları

i-robotBir zamanlar Yapay Zeka dersi almışlığım vardır. Daha öncesinde burada ders için hazırladığım karışık posteri yayınlamıştım. Hard diskte o dosya senin, bu klasör benim dolaşırken rastladım. Bazı şeyleri blogda saklamak, aradığında bulmakta kolay oluyor. Bu sebepten ötürü paylaşıyorum.

Sanırım 2. dönem için hazırladığım ders notuydu bu.

İçerdiği konular;

  • PERCEPTRONLAR
  • PERCEPTRON ÖĞRENME KURALI
  • Geri Yayılımlı Öğrenme (BACK PROPAGATION)
  • GERİ YAYILIM ALGORİTMASININ İŞLEM ADIMLARI
  • GENETİK ALGORİTMALAR
  • KROMOZOMUN ŞİFRELENMESİ (ENCODİM)
  • GEN TAKASI VE MUTASYON
  • EBEVEYN SEÇİMİ
  • KARINCA KOLONİSİ
  • BULANIK MANTIK
  • KÜME İŞLEMLERİ
  • BULANIK İLİŞKİLER

 

KPSS yerine yapay zeka dersi almayı tercih ederim bu ayrı konu tabii ki.

5 Ocak 2012 Perşembe

Çalışın Köleler

soru-isaretiYine yeni bir yıldan, yine yeni bir yazıdan merhaba.

Yıllar bizi beklemeksizin akıp geçerken ben 1-2 yıldır yerimde sayıyorum. (Hiç de sevmediğim bir durum aslında)

SSSSS’ler yakamızı bırakmadı. Köle misali çalışıyoruz hala. KPSS’ye kadar sınavlardan hiç şikayet etmemiştim. Sınavlardan şikayet etmeyi de sevmem aslında. Ama eğitim sisteminin bozuk tarafına rastladığınız anda ipler kopuyor. Üniversite’de eğitim bilimleri derslerini yeterli derece almadığımızdan dolayı, KPSS’de yerimizde saymaya devam diyoruz. Aldığım eğitimin bozuk tarafı bu oldu. Eğitim Fakültelerindeki eğitim dersleri yeterli değil. Umarım Öğretim üyeleri de bunun farkına varır.

Her neyse; gelelim dershane sistemine.

Orta büyüklükte bir ilçede yaşadığım için KPSS dershanesi konusunda sıkıntı yaşadım. Burada ki dershane öğretmenleri şehir dışından gelip gidiyorlar, (genellikle Ankara, Çorum) bu ise verimli olmuyor. Eğitim ueBilimleri zaten felsefi bir konu. –sözel derslerim hep ezberleyerek geçti- Bu kez iyi bir eğitim almak istiyorum. Geçen yıldan aklımda olan uzaktan eğitim dershane sistemine üye olmaya karar verdim. (bknz: http://www..uzaktanegitim.gen.tr) Uzaktan eğitim sistemi hakkında az çok bilgim ve deneyimim var. (6 aylık uzem deneyimi sonucu)

Sistemden bahsetmek gerekirse;

  • Evden ders dinlemek çok rahat
  • İstediğin kaliteye ulaşmış olmak vicdanen rahatlatıcı
  • Dershaneye gitmek için zaman kaybı yok
  • Dersleri tekrar tekrar izleme imkanı var

Eksilerine gelince;

  • İnternetinizde kesintiler olursa ders saatinde canlı dersi kaçırabiliyorsunuz. (İyi ki ders kayıtlarını izleyebiliyoruz.)
  • Bazen hocalardan sorularımıza cevap alma süremiz uzayabiliyor.
  • Online sisteme ekledikleri yaprak test vs. soru sayısı az.

Bilgisayarcı gözünden sisteme gelince; (umarım bunu okuyanlar kızmaz)

  • Öğrencilerin Bilişim teknolojileri konusunda kendi yetersizliklerini bazen uzaktan eğitime mal edebiliyorlar.
  • Sistemde teknik olarak gördüğüm eksik ve açıklar var. (yazılımsal-web tabanlı eksikler)
  • Sistem kendi içinde forum benzeri bir şey kurulabilir. (öğrenci etkileşimi açısından.)connect-logo
  • Adobe Connect üzerine diyecek sözüm yok zaten. (Böte Kurultay toplantılarında da kullanırdık.) Sorunsuz, tam çözüm getiren bir sistem. (Bildiğim kadarıyla MEB’de bazı toplantılarını Adobe Connect üzerinden gerçekleştiriyor)

Bana gelen geri bildirimler;

Bu sisteme kayıt olduğumu söylediğimde, bir çok kişi (sbs’den kpss önlisans’a kadar) kendi sınavları içinde aynı dershane sistemi olup olmadığını ve benim bu sistemi nereden öğrendiğimi sordular. (Bilgisayar ve internet konusunda bir şey olurda benim gözümden kaçar mı?)

Aslında sadece İhtiyaç değil, diğer büyük dershanelerinde benzer sistem kurmaları gerekli bence. KPSS ve hatta SSSSS’ler hayatımızda oldukça buna ihtiyacımız var. Eğitim sistemimiz bize yeterli bilgiyi vermeyip, SSSSS’lerde istediği için bunlara ihtiyacımız var.

Bence bu sistemler daha iyi geliştirilebilir ve daha iyi sonuçlar alınabilir. Her derste aklıma, şuraya keşke bunuda ekleselerdi, bu konuda falan olabilirdi, şu konu için böyle bir animasyon daha kalıcı olabilirdi (özellikle öyt’de teknikleri anlatırken basit flash animasyonlar koyulabilirdi –gif’ler yerine) şeklinde düşünmeden edemiyorum. SSSSS dertlerim bittiğinde bu aklımdan geçen her bir şeyi tek tek yazmak (program yazmak anlamında) istiyorum.

Technected-The-Mobile-ClassroomEğitim Teknolojisi çok gerekli olmaya başladı, ve ciddi anlamda kalıcılığı da sağlayan bir sistem. Bazen ütopik fikirler aklıma gelmiyor değil. Bir okulda fatih projesi gibi bir sistemi bana bırakacaklar, ne etkinlikler, hazırlardım. Benim gibi düşünen BÖTE’liler olduğuna da eminim.  Bunun ilk farkına vardığımda üniversite 2.sınıfta ilköğretim 1.sınıf için harf tablosu hazırlıyordum. (eğitsel yazılım ödevi). Öğretim teknolojisinin hala tam bilinen ve uygulanabildiğini düşünmüyorum Fatih projesinde de aynı şekilde uygulanabileceğini düşünmüyorum. Çünkü Öğretim teknologları proje içine alınmadı henüz.

Sonuçta bu SSSS’ler yüzünden her gören bize üstü kapalı “çalışın köleler nihahaha” tarzı söylüyor ya da bakıyor.

Konudan konuya atladığım yazımı sonlandırıyorum. Yeni yılın ilk günleri, ilk kafa karışıklıkları ile ilk 2012 yazımı da yazdığıma göre SSSSS kitaplarıma geri dönebilirim. Eğer bıkmadan bu yazıyı sonunda kadar okuduysanız teşekkür ederim.

Bilişimli Günler….

not: hafif reklam kokan hareketler gibi oldu ama işte az çok bildiğimiz bir sektörü de eleştirmeden olmaz değil mi?